FANDOM

15
Cichy KącikPleszów
Linia 15 (mapa)
Trasa linii 15
Długość linii: 18,5 km
14,5 km (kursy do Kopca Wandy)
Czas przejazdu: 37 minut
Przystanki: 31 (25 + 6 n/ż)
Kursuje: co 20 minut
Tabor: Konstal 2x105Na (niektóre brygady w dni powszednie)
SGP/Lohner E1
MAN GT6 (niektóre brygady w weekend)

15 - historyczna linia tramwajowa zwykła, niegdyś łącząca Pleszów z Cichym Kącikiem. Swoją ostatnią trasę posiadała od 1999 do 2012 roku. Była to jedna z najdłuższych linii tramwajowych w mieście.

Tabor Edytuj

Na piętnastce można było znaleźć głównie wagony SGP/Lohner E1 (wszystkie brygady w weekend i niektóre w dni powszednie) oraz Konstal 2x105Na. Jakiś czas w weekend kursowały dwie sztuki MAN GT6 (z zajezdni "Podgórze").

Historia Edytuj

Linię o numerze 15 uruchomiono w 1954 roku. Łączyła ona wtedy Rondo Mogilskie (wtedy pod nazwą "Rondo") z Koksochemią. W latach 1957-1958 piętnastkę wspomagała linia 15bis. W 1962, po likwidacji pętli "Koksochemia" linię wydłużono do nowo wybudowanej pętli Cementowania Pleszów. Dwa lata później, w 1964 roku trasa piętnastki została wydłużona na zachód - nie kursowała już do Ronda, lecz do Dworca Wschodniego. W 1971 roku linię skierowano ulicą Igołomską, a nie jak dotychczas - ulicą Lenina. Kolejna zmiana nastąpiła w 1984 roku, kiedy trasa została wydłużona do Cichego Kącika. W tym samym roku zmieniono nazwę pętli "Cementownia Pleszów" na "Pleszów". W 1986 roku piętnastkę skierowano aleją Pokoju, a nie jak dotychczas ulicą Mogilską. Linia 15 w 1999 z powrotem zagościła na ulicy Mogilskiej.

17 listopada 2012 roku linia nr 15 została zlikwidowana podczas tzw. remarszrutyzacji, potoki pasażerskie linii 15 obsłużyła linia nr 10.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki