FANDOM

17
Osiedle PiastówKopiec Wandy
Linia 17 (mapa)
Trasa siedemnastki
Długość linii: b.d.
Czas przejazdu: 22 minuty
Przystanki: 15
Kursuje: co 20 minut (dni powszednie)
co 20-30 minut (weekendy)
Tabor: SGP/Lohner E1

17 - Historyczna linia tramwajowa zwykła. Jeździła na trasie Osiedle Piastów - Kopiec Wandy. Na trasie linii 17 znajdowało się 15 przystanków (w tym 1 na żądanie). Długość całej linii wynosiła ok. 8550 m.

HistoriaEdytuj

Linia 17 na terenie Nowej Huty funkcjonowała od 1999 roku. Wcześniej kursowała po tej samej trasie lecz nosiła numer 25. Do 2009 roku jeździła na trasie z Osiedla Piastów do Walcowni przez Aleję Solidarności. Kursowała tylko w godzinach szczytu, w dni powszednie, co 30 minut. Linia została zawieszona na wakacje 2009 roku a po nich została przywrócona na nowej trasie. Jeździła z Osiedla Piastów do Kopca Wandy przez ulicę Ptaszyckiego. W godzinach szczytu trasa była wydłużona do Walcowni przez ulicę Ujastek Mogilski. Linia funkcjonowała przez cały dzień powszedni, w soboty w godzinach 7:00-18:00 i w niedziele w godzinach 9:00-18:00. Jednocześnie zlikwidowano linię 20. Wraz z rozpoczęciem wakacji w 2010 roku kursy wariantowe do Walcowni zawieszono a od września 2010 całkowicie zlikwidowano. W 2011 roku skrócono czas pracy linii w dzień powszedni do godziny 18:00 a w weekendy do godziny 17:00.

Linia została zlikwidowana podczas tzw. remarszrutyzacji która odbyła się 17 listopada 2012 roku. Potoki pasażerskie linii 17 obsłużyła linia 16.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki