FANDOM

40
Osiedle PiastówBorek Fałęcki
Linia 40 (mapa)
Trasa czterdziestki
Długość linii: 16,5 km
Czas przejazdu: 53 minuty
Przystanki: 32 (w stronę Borku Fałęckiego)
31 (w stronę osiedla Piastów)
Kursuje: co 20 minut w niedziele
Tabor: Duewag GT8S, MAN N8S, Rotax/MPK EU8N
40 - historyczna linia tramwajowa wspomagająca, która kursowała z Borku Fałęckiego na Osiedle Piastów. Jeździła tylko w święta w godzinach szczytu co 20 minut. W tych godzinach zastępowała dziesiątkę; kursowała po tej samej trasie z wyjątkiem przedłużenia końcówki z Łagiewnik na Borek Fałęcki. Po raz pierwszy linia wyruszyła na trasę 3 kwietnia 2005 r. w celu poprawienia dojazdu do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia z Nowej Huty. Tego dnia kursowała jako wzmocnienie na Święto Miłosierdzia Bożego, ale pozostawiono ją na stałe. Ostatni raz jako linia stała kursowała 1 lipca 2012 r. Potem zawieszono ją na okres wakacji, po wakacjach zawieszenie utrzymano ze względu na remont ul. Wielickiej i Limanowskiego, aż w końcu 29 września linię ostatecznie zlikwidowano. Potem wyruszyła na trasę na Święto Miłosierdzia Bożego 7 kwietnia 2013 r. (na trasie takiej jak zlikwidowana linia, lecz z Pleszowa przez ul. Ptaszyckiego i al. Jana Pawła II) i 27 kwietnia 2014 r. (z Dąbia przez al. Pokoju i Grzegórzecką i dalej jak stara czterdziestka).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki