FANDOM

51
Dworzec TowarowyBieżanów Nowy
Linia 51 (mapa).svg
Stała trasa linii 51
Długość linii: 12,5 km
Czas przejazdu: 32 minuty
Przystanki: 22
Kursuje: co 20 minut w szczycie
Tabor: Bombardier NGT6

51 - historyczna linia tramwajowa wspomagająca, niegdyś druga linia KST. Jeździła z Bieżanowa Nowego na Dworzec Towarowy. Na linii 51 kursowały niskopodłogowe tramwaje Bombardier NGT6. Na trasie znajdowały się 22 przystanki.

Historia Edytuj

Linię uruchomiono 28 lutego 2009, jednak faktycznie wyjechała na trasę dopiero w poniedziałek 2 marca. Kursowała co 20 minut, tylko w dni powszednie w godzinach szczytu. Obsługiwały ją początkowo tramwaje Bombardier NGT6 z trzeciej dostawy. Z czasem na linii zaczęły się pojawiać również starsze Bombardiery. Na linii stosowano rozwiązanie polegające na odstawieniu w międzyszczycie pociągów obsługujących linię na pętli Prokocim. Od 13 listopada 2009 do 1 kwietnia 2011 na linii kursowały też wagony MAN N8, wymiennie z Bombardierami (później N8S zostały przeniesione do Zajezdni Nowa Huta).

Linia została zlikwidowana 17 listopada 2012 podczas tzw. remarszrutyzacji, potoki pasażerskie obsłużyła linia 50 która od tego dnia zaczęła kursować co 5 minut, a nie co 10 jak dotychczas.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki