FANDOM

TRAMWAJ
Bombardier NGT8
NGT8 -2067 na pętli Mistrzejowice -2-
Bombardier NGT8 w obsłudze linii 14 na pętli "Mistrzejowice".
Ilość miejsc siedzących 77
stojących 148
Produkcja Miejsce Niemcy
Lata 2012/2013
Eksploatacja 2012-
Masa 42 tony
Rozstaw szyn 1435 mm
Podłoga 75% niskiej podłogi

Bombardier NGT8 - niskopodłogowy tramwaj kanadyjskiej firmy Bombardier Transportion. Stanowi on rozwinięcie konstrukcji tramwaju Bombardier NGT6 (1999/2000, 2003, 2007). Tramwaj ten ma ok. 77 miejsc siedzących, a maksymalną prędkość jaką może osiągnąć to 75/80 km/h. Długość tramwaju Bombardier NGT8 wynosi 33 metry, szerokość 2,4 m, a wysokość to 3,5 metra. Ma 7 drzwi do pojazdu w tym jedno jest zarezerwowane dla motorniczego. Tramwaj ten charakteryzuje się zaokrąglonymi przodem i tyłem. W przestrzeni pasażerskiej znajdują 3 telewizory z reklamami i systemem informacji pasażerskiej i przy wejściu do kabiny jest jeden wyświetlacz pokazujący aktualny czas i kierunek jazdy. Na przedniej i tylnej ściane pojazdu znajdują się wyświetlacze pokazujące numer linii i przystanek docelowy. Tramwaj jest wyposażony w oświetlenie LED, głosowe zapowiadanie przystanków, tablice "mini golf". Pierwszy tramwaj tego typu pojawił się na linii nr 14 6 października 2012, a ostatni na tej samej linii pojawił się 8 maja 2013. W Krakowie obecnie jeźdżą 24 sztuki tego typu, są oznaczone numerami bocznymi od #RY801 do #RY824. Obecnie one kursują one na liniach 3, 8, 50 (razem z Bombardier NGT6) i 52 (w soboty). Oprócz tego tramwaje tego pojawiły się 7 kwietnia 2013 na liniach 42 i 48 służących do obsługi pasażerów jadących do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia na uroczystości Niedzieli Bożego Miłosierdzia.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki