FANDOM

AUTOBUS
Solaris Urbino 12 II/III

Miszczejowice autobusy.JPG
Solaris Urbino 12 na linii 123.
Ilość miejsc siedzących 29
stojących 75
Produkcja Miejsce Bolechowo, Polska
Lata 1999 - obecnie
Eksploatacja 2004 - obecnie
Układ drzwi 2-2-2
Szybkość max 72,5 km/h km/h
Podłoga 100 % niska
Solaris Urbino 12 II/III - 12-metrowy niskopodłogowy autobus miejski eksploatowany w Krakowie od 2004 roku. MPK Kraków posiada aktualnie 237 sztuk tego modelu, z czego 110 stacjonuje w zajezdni Bieńczyce, 45 w zajezdni Wola Duchacka, a 82 w zajezdni Płaszów.

Historia dostawEdytuj

W 2003 roku Solaris wygrał przetarg na 50 sztuk autobusów 12-metrowych. W efekcie, w 2004 roku do eksploatacji wprowadzono 50 sztuk Solarisa Urbino 12. Były to pojazdy II generacji. Większość z nich składano w Stacji Obsługi i Remontów. Pojazdy skierowano do Zajezdni Bieńczyce. W 2008 roku, w ramach wymiany wysłużonych Jelczy 120M, zakupiono 35 sztuk tego modelu. Były to już pojazdy III generacji. Wyposażono je w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz w ekrany reklamowe. Te pojazdy również umieszczono w bieńczyckiej zajezdni. W 2009 roku MPK Kraków wzbogaciło się o kolejne 18 sztuk. Te autobusy pomalowano we wzór nawiązujący do Mercedesów Citaro i podzielono między dwie zajezdnie. Bieńczyce otrzymały 6 sztuk a Wola Duchacka 12 sztuk.

BibliografiaEdytuj

http://www.psmkms.krakow.pl/autobusy/solaris12.htm

Więcej z Fandomu

Losowa wiki