FANDOM

AUTOBUS
Solaris Urbino 18
Linia 152 (Dworzec Główny).jpg
Solaris Urbino 18 w mobilisowskim malowaniu
Ilość miejsc siedzących 44
stojących 130
Produkcja Miejsce Polska, Bolechowo-Osiedle
Lata 1999 - do dziś
Eksploatacja 2005 - do dziś
Układ drzwi 2-2-2-2
Szybkość max 72 km/h
Podłoga 100% niskopodłogowa

Solaris Urbino 18 - niskopodłogowy 18-metrowy autobus przegubowy produkowany od 1999 przez firmę Solaris. Obecnie po Krakowie jeździ łącznie 67 takich autobusów.

Historia dostawEdytuj

Pierwsza dostawa przegubowych Solarisów miała miejsce w 2005 roku. MPK zakupiło wtedy 6 sztuk. Były to pojazdy III generacji i pierwsze autobusy wyposażone w automaty biletowe. Przydzielono je do Zajezdni Bieńczyce, gdzie stacjonowało już 50 krótkich Solarisów. Na przełomie 2006 i 2007 roku MPK po przeprowadzeniu dwóch przetargów zakupiło łącznie 20 sztuk tego modelu. Zastąpiły one przestarzałe Ikarusy 280. Solarisy Urbino 18 z drugiej partii posiadają automaty biletowe a także ekrany reklamowe. Zmieniono też układ wnętrza w stosunku do dostawy z 2005 roku. Ta dostawa też została umieszczona w Zajezdni Bieńczyce. W maju 2008 roku rozpoczęła się realizacja kontraktu na obsługę trzech linii przez firmę Mobilis. Linia 152 obsługiwana jest taborem przegubowym. Do jej obsługi Mobilis zakupił 10 Solarisów Urbino 18. Pojazdy te są pomalowane na kolor żółty i wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz automaty biletowe. Pod koniec 2009 roku MPK zakupiło 5 przegubowych Solarisów. Wyróżniają się one malowaniem nawiązującym do Mercedesów Citaro. Posiadają także klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, automaty biletowe i ekrany reklamowe. Ta partia stacjonuje w Zajezdni Płaszów.

BibliografiaEdytuj

Informacje na stronie PSMKMS

Więcej z Fandomu

Losowa wiki